Kako izgleda dobar katalog?

Bilo da je reč o velikoj, multinacionalnoj kompaniji, startup kompaniji ili kompaniji za samostalno poslovanje, informativni katalog uvek može biti koristan! Pored pružanja informacija, dobar katalog će potencijalnim kupcima prikazati i ponudu preduzeća i svedočiti o njenom kvalitetu. Upravo zbog toga se preporučuje, da se dizajniranje kataloga prepusti iskusnim dizajnerima i agencijama, koji će svojim znanjem doprineti lepom i kreativnom izgledu.

Dizajn kataloga spada u grafički dizajn, a svrha kataloga je da predstavi proizvode ili usluge kompanije potencijalnim kupcima. U katalogu se asortiman najčešće deli na kategorije i podkategorije.

Katalog predstavlja kompaniju, pa je vrlo važno da bude dizajniran u skladu sa najvišim standardima. Kupci se najčešće susreću sa štampanim katalozima, ali se katalozi sve češće javljaju i u online svetu. Na pitanje kako izgleda dobar katalog ne postoji univerzalni odgovor, jer se katalog mora prilagoditi željama i potrebama kompanije i mora da istakne ono što je najvažnije. Jedno od zlatnih pravila je, međutim, da katalog mora pored prezentacije proizvoda ukratko predstaviti i kompaniju.

Koje su karakteristike dobrog kataloga?

Dizajn kataloga treba da bude u skladu sa identitetom brenda. Dobar katalog može da pomogne u efikasnom i prepoznatljivom predstavljanju proizvoda i usluga, što dovodi do povećanja prodaje. Neadekvatno dizajniran katalog može značajno da ograniči mogućnosti čak i najkvalitetnijeg proizvoda.

„Dobar dizajn kataloga izaziva emocije i budi želju za proizvodom ili uslugom u čitaocu.”

Naslovna strana ima važnu ulogu

Prvi utisak, koji će čitalac formirati o katalogu, u velikoj meri zavisi od naslovne strane. Dobra naslovna strana budi interesovanje i motiviše čitaoca na otvaranje kataloga. Naslovna strana kataloga mora da bude estetski odgovarajuća, ali to ne znači da je dovoljno ako stavimo na naslovnu stranu fotografiju, koja je odlična, ali nema puno veze sa sadržajem kataloga. Koliko kataloga smo videli sa srećnom porodicom na naslovnoj strani? Ali u tim situacijama najčešće ne znamo, šta nas čeka unutar kataloga – lekovi, krediti ili putovanja? Zato je bitno, da naslovna strana ne bude samo lepa, već i da odgovara sadržaju kataloga.

Katalog se pravi ciljnoj publici

Često se dešava, da klijent ima precizne ideje u vezi dizajna kataloga. Ne smemo, međutim, zaboraviti, da se katalog radi za ciljnu publiku. Može vlasnik kompanije da obožava ćoškasta, tehnička rešenja, ako prodaje kozmetičke proizvode, a ciljnu publiku čine žene srednjih godina, bolje rešenje predstavljaju ženstvena, elegantna rešenja. Uslov kreiranja dobrog i uspešnog kataloga je poznavanje ciljne publike.

Jednostavan raspored

Glavnu ulogu u unutrašnjim stranama ima raspored, koji odgovara čitaocima. Kod velikih kataloga, koji sadrže puno detalja, važno je da ne zaboravimo ni sadržaj i tabele. Važno pravilo: praznine nisu greška, naprotiv! Nije dobra ideja staviti previše proizvoda na jednu stranicu. Za postizanje najboljih rezultata se savetuje, da se najprofitabilniji i najprivlačniji proizvodi stave u spoljni, gornji ćošak. Cilj kod kreiranja rasporeda je da se što više olakša “posao” čitaoca.

Katalog mora da bude u skladu sa ostalim elementima brenda

Katalog mora da naglašava sve ključne elemente dizajna, po kojima čitaoci razlikuju brend od drugih. Kod planiranja kataloga treba uzeti u obzir ne samo logotip i osnovne boje, već i dizajn veb stranice, ostalih reklamnih materijala i vizuelnog identiteta.

Kakvi katalozi potvrđuju našu stručnost?

Naši dizajneri poštuju navedena pravila i stavljaju naglasak na izgled kataloga i na raspored sadržaja. Dizajneri imaju mnogo iskustva i veliki broj uspešnih projekata iza sebe – to potvrđuje i naša dugačka lista klijenata! Prilikom dizajniranja kataloga, naši dizajneri stavljaju naglasak na harmoniju tekstova, slika i boja. Naše radove karakteriše jednostavan, pregledan dizajn.

Prihvatanje i implementiranje pravila dizajna potvrđuje i katalog, koji smo izradili za L-Technic Mađarska d.o.o. Katalog je kreativan, jednostavan i odlično se slaže sa ostalim elementima brenda. Dizajn kataloga je u skladu i sa izgledom veb stranice. Katalog je u skladu sa plavom bojom logotipa, ali se koriste i druge nijanse. Sivu boju, koja je karakteristična za tehničke kataloge, upotpunjuju različite nijanse plave. Font bez serifa se odlično uklapa u identitet kompanije. Kvalitetne slike i podaci svrstani u tabele pomažu čitaocima da se lakše snađu. Informacije i slike su pregledne, stranice kataloga nisu pretrpane. Katalog, pored informacija o proizvodu sadrži i podatke kompanije, lepo raspoređenih po zadnjoj strani.

Za L-Technic smo izradili katalog aluminijskih profila, koji karakterišu tamnije nijanse. Naslovna strana je izuzetno moderna, kombinuje crnu i plavu boju i kvalitetne fotografije proizvoda. I ovaj katalog koristi font bez serifa i pregledne tabele, dopunjene kvalitetnim fotografijama proizvoda. Specifičnost kataloga daje element sa strane, koji je u skladu sa plavim nijansama logotipa. Ovaj element sadrži i naziv kategorije proizvoda.

Naša kompanija je imala priliku da izradi stručni list za V-S salon kupatila i Palatinus salon kupatila. Katalog karakteriše elegancija i precizan, pregledan dizajn. Stranice nisu šablonske – sadržaj svake stranice je zahtevao drugačiji raspored, ali stranice kataloga su u skladu i deluju izuzetno profesionalno. Glavnu ulogu imaju fontovi bez serifa, ali svežinu unose kategorije proizvoda, ispisani fontom sa serifima. Katalog je i pored mnogobrojnih slika proizvoda, fotografija, tekstova i informacija pregledan.

Ova tri kataloga daju samo mali uvid u naše radove, koji potvrđuju stručnost i kreativnost naših dizajnera.

Da sumiramo: zašto vredi uložiti sredstva u katalog?

Dizajn kataloga se ne sastoji samo od ubacivanja nekoliko slika i kopiranja opisa proizvoda sa veb sajta. Proces dizajniranja kataloga je puno složeniji i zahteva ozbiljnu stručnost.

„Katalog predstavlja kompaniju i bitno je, da je dizajniran na najbolji mogući način.”

Katalog predstavlja firmu, stoga je izuzetno bitno da bude precizno i kvalitetno izrađen, da odgovara imidžu kompanije, da budi interesovanje čitaoca, da bude pregledan i da olakšava proces kupovine. Ukoliko uzmemo u obzir sve prednosti, koji katalog donosi kompaniji, jasno je da vredi uložiti vreme i novac u izradu kvalitetnog kataloga.

Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa kako bi funkcije društvenih mreža radile ispravno, kao i za analizu prometa na web sajtu. Pročitajte više klikom na "Prikaži detalje".
Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa na sajtu.