Online kupovina i bezbedno korišćenje interneta – radijski intervju sa Danielom Erdudac

 

Direktor naše kompanije, Daniel Erdudac je ponovo bio gost u radijskoj emisiji, pričao je o efektu pandemije na web prodavnice i o prevarama na internetu.

“Pre nekoliko meseci, kad su vladali panika i stroge mere, ljudi su skoro sve potrepštine nabavljali preko interneta. Danas je situacija drugačija, ljudi su hrabriji, izlaze iz svojih kuća a mnogi su se vratili kupovini u prodavnicama i na pijacama. Međutim ima i onih, koji su se navikli na online kupovinu i ostali su verni ovom načinu nabavke.”

“Promet web prodavnica i dalje pokazuje tendenciju rasta, u slučaju, kada prodavnica ima dovoljno proizvoda na lageru. Javila se situacija, u kojoj je potražnja određenih proizvoda porasla, a budući da Kina manje isporučuje, nekih proizvoda nema dovoljno – ovakvi proizvodi su na primer bicikli i oprema za fitnes. Kod ovih proizvoda rok nabavke može da bude i nekoliko meseci. Ovo je kod nekoliko naših partnera značajan problem, jer je potražnja porasla, ali je nabavka proizvoda otežana.”

“Iako su se mnogi vratili u prodavnice, promet web prodavnica i dalje raste, ali u nešto sporijem tempu, nego u prolećnom periodu, dok je trajao prvi talas epidemije.”

“Internetske prevare postoje već dugo, ali sada su ponovo postale popularne – ne toliko zbog situacije sa virusom, koliko zbog sve većeg broja starijih osoba na internetu. Osobe starije životne dobi su sklonije naivnom ponašanju na internetu i lakše poveruju lažnim vestima, porukama u kojima se od njih traže pare, porukama, koje sadrže viruse ili nepostojećim uslugama. Kako bismo izbegli da postanemo žrtve prevaranata, moramo da budemo pažljivi. Savetuje se kupovina i informisanje na sajtovima, koji su renomirani, a poruke, koje šalju nepoznate kompanije i osobe, uvek treba tretirati sa velikom dozom skepticizma. Ako neka osoba putem poruke traži pomoć ili pare, bez obzira na razlog, uvek je sumnjiva. Ukoliko starije osobe dobiju ovakvu poruku, predlaže se da se posavetuju sa mlađim članovima porodice, koji imaju više iskustva u online svetu i lakše mogu da filtriraju sumnjive ponude.”

“Pojavom virusa covid-19 su se pojavili i različiti testovi za kućnu upotrebu, čudesna dezinfekciona sredstva i lekovi. Na žalost, ukoliko nam neka kompanija pošalje poruku sa ponudom ovih “lekova”, možemo da se oslonimo samo na svoju opreznost. U ovakvim situacijama treba da budemo skeptični, da se posavetujemo sa članovima porodice i proverimo, da li data kompanija ima odgovarajući matični broj.”

“Naivnih ljudi je uvek bilo i biće, a na internetu se mnoge lažne stvari predstavljaju kao stvarne. Iako mlađi bolje prepoznaju sumnjive situacije, i oni mogu da postanu žrtve prevaranata, jer su neke prevare teško uočljive. Svaku sumnjivu informaciju i poruku treba proveriti iz više izvora.”

“Kod registrovanih web prodavnica je kupac bezbedniji, budući da uvek postoji opcija za povrat proizvoda. Želeo bih da upozorim kupce, da je preporučljivo robu otpakovati čim stigne, ako je moguće u prisustvu kurira. Ukoliko kurir žuri, proizvod treba da otpakujemo i proverimo čim uđemo u svoj dom. Ukoliko postoje fizička oštećenja, potrebno ih je odmah uslikati i obavestiti korisnički servis kurirske službe i web prodavnice. Ukoliko je roba stigla oštećena, zaposleni kurirske službe sastavlja zapisnik i pokreće se postupak, u kojem kupac ne treba da učestvuje. Kupac od web prodavnice dobija nov proizvod, a razloge i posledice oštećenja utvrđuju kurirska služba i vlasnik web prodavnice."

Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa kako bi funkcije društvenih mreža radile ispravno, kao i za analizu prometa na web sajtu. Pročitajte više klikom na "Prikaži detalje".
Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa na sajtu.